سرگرمی

جدید ترین آموزش تصویری فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام و افزایش امنیت اکانت اینستاگرام

دوست خوبم اگر از شما هم عضوی از شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید، توصیه می‌کنم که همین حالا نسبت به فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای (Two Factor Authentication) وارد عمل شوید و ریسک هک شدن اکانت خود را به شدت کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش تصویری نحوه فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام بپردازیم.

توضیحی کوتاه در مورد تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

به احتمال زیاد با قابلیت تایید هویت دو مرحله ای یا همان Two Factor Authentication آشنایی دارید. تایید هویت دو مرحله ای یک ویژگی امنیتی است که می‌تواند به شدت ریسک هک شدن اکانت های مختلف شما را کاهش دهد. قابلیت تایید هویت دو مرحله ای در سرویس‌های مختلفی ارائه شده که برخی از آن‌ها شامل اکانت گوگل، واتساپ، تلگرام و غیره می‌شود. هنگامی که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را برای اکانت خاصی فعال کنید، فقط وارد کردن رمز عبور اصلی در حین تلاش به منظور ورود به آن کافی نخواهد بود و شما باید به شیوه دیگری که انتخاب کرده بودید هم هویت خود را به تایید برسانید. بنابراین تایید هویت کاربر شامل دو مرحله می‌شود، از اینرو نام قابلیت مورد نظر تایید هویت دو مرحله ای برگزیده شده است.

فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای می‌تواند تقریبا دسترسی افراد سودجو یا هکرها با اکانت های مختلف کاربران را غیر ممکن کند. هنگامی که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای برای اکانت شما فعال باشد، حتی اگر فردی به پسورد یا رمز عبور اولیه شما دسترسی داشته باشید هم قادر به لاگین شدن و دزدیدن اطلاعات آن نخواهد بود چرا که در مرحله دوم تایید هویت دچار مشکل می‌شود. اما علاوه بر سرویس‌ها و برنامه‌هایی نام برده شده، اینستاگرام هم از قابلیت تایید هویت دو مرحله ای پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که اینستاگرام محل بارگذاری و ارسال فایل‌های تصویری و شخصی افراد است، توصیه می‌کنیم که حتما قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را برای آن فعال کنید. اما چگونه می‌توانید نسبت به فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام وارد عمل شویم؟

فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام به هیچ عنوان پروسه پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. شما به سادگی و تنها با طی کردن چند مرحله ساده در نسخه android و ios این اپلیکیشن پرطرفدار قادر به فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله ای خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش تصویری و قدم به قدم نحوه فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات (قسمت پایین مطلب) با ما در ارتباط باشید.

 

آموزش تصویری فعال کردن قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

اگر قصد دارید که قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید، کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله یک two factor authentication instagram

 

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی یا آی او اسی خود اجرا کنید. از منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل (آیکون آدمک) مراجعه کنید. در نسخه اندرویدی اینستاگرام باید آیکون سه خط اما در نسخه آی او اسی آن باید آیکون چرخ دنده موجود در همین بخش را لمس نمایید.

سپس به همون صورت که در تصویر مشخص شده روی Settings بزنید.

 

مرحله سه two factor authentication instagram

پس از لمس گزینه نام برده شده به منویی هدایت می‌شوید که گزینه Two factor Authentication در آن ارائه شده است. این گزینه را لمس کنید.

 

مرحله چهارمtwo factor authentication instagram

در این قسمت نیز گزینه Get Started را لمس کنید تا وارد بخش مربوطه شوید.

مرحله پنجمtwo factor authentication instagram

حال باید گزینه Text Message را فعال کنید.

مرحله پنجمtwo factor authentication instagram

در پنجره باز شده شماره تلفن خود را وارد کنید سپس گزینه Next را لمس نمایید و منتظر آمدن کد امنیتی از طرف اینستاگرام باشید.

 

مرحله هفتمfactor authentication instagram

در این شرایط اینستاگرام برای شما یک پیامک حاوی کد امنیتی خاصی را ارسال می‌کند. کدی که از طریق پیامک دریافت کردید را در اپلیکیشن اینستاگرام وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر هنوز شماره تماس خود را در اکانت اینستاگرامتان فعال نکرده باشید، لازم می‌شود تا ابتدا نسبت به فعال سازی و تایید شماره تماس خود اقدام و سپس کد امنیتی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای را از این طریق دریافت کنید.

مرحله هشتمauthentication instagram

پس از ارائه کد تایید، اینستاگرام چند کد امنیتی یا اصطلاحا” بکاپ کد (Backup Code) را در اختیارتان قرار می‌دهد تا در شرایط خاص بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید با لمس گزینه Screenshot از این کدهای اسکرین‌شات ضبط نمایید تا در شرایط لزوم قابل دسترس باشند.

به همین سادگی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام به پایان رسیده است. از هم اکنون هر زمان که به منظور ورود به اکانت اینستاگرامتان اقدام کنید، باید از دو مرحله تایید هویت عبور نمایید، پس فقط به خاطر داشتن رمز عبور اکانت برایتان کافی نیست.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا