سرگرمی

کدام نیم کره مغزتان فعال است؟

خوب به تصویر زیر نگاه کنید!!! سعی کنید لحظاتی بر روی جهت حرکت این دختر توجه کنید.

کدام نیم کره مغزتان فعال است؟

خب این دختر به کدام سمت می‌چرخد؟

از نظر و دید شما این دختر در جهت عقربه های ساعت در حال چرخش است یا خلاف جهت عقربه های ساعت؟

 

چنانچه دختر در تصویر را در حال چرخش به حالت ساعتگرد می بینید شما از نیمکره راست مغز خود استفاده می کنید، و چنانچه در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت می بینید از نیمکره چپ مغز خود استفاده می کنید. اگر بتوانید چرخش آن را در هردو جهت ببینید ضریب هوشی در شما بالای ۱۶۰ هست!

 

روش هایی برای تقویت نیمکره​ها ی چپ و راست :

گاهی کودک شوید !!!

برای پرورش نیمکره راست مغز باید به یاد داشته باشید که اگر همیشه بخواهید جدی و عاقلانه رفتار کنید، اگر بخواهید حق اشتباه کردن را از خود بگیرید، اگر بخواهید همه کارهایتان مورد پسند دیگران باشد و اگر بخواهید هر کاری را از روش معمولش انجام دهید، دست این نیمکره را برای ترقی می‌بندید. برای تقویت نیمکره راست لازم است نگاهی کلی​گرایانه را جایگزین نگاه جزیی‌گرایانه کنید. چه اشکالی دارد به خودتان اجازه دهید گاهی کودک شوید و دنیا را کودکانه ببینید. از اشتباه کردن نترسید. به نمایشگاه‌های نقاشی و کنسرت‌های موسیقی سر بزنید. در انجام هر کار و حل هر پرسشی به چند راه و چند پاسخ متفاوت بیندیشید. به رؤیاهایتان احترام بگذارید و فرصتی را به آنها اختصاص دهید و حتی اهداف‌تان را در رؤیاهایتان متصور شوید. داستان بخوانید و بعد سعی کنید آن را مثل فیلم با تصویر در رؤیاهایتان ببینید. در طبیعت بگردید و از آن لذت ببرید و هنرهایی مانند نقاشی و طراحی یا موسیقی را بیاموزیذ.

 

خودتان را سرکوب نکنید !!!

اگر نیمکره چپ قدرتمندی داشته باشید اما بخواهید از ریاضی، فلسفه و مهم‌تر از همه نظم و ترتیب در زندگی‌تان غافل شوید و اگر به جای جزیی‌نگری، کل‌نگر شوید، نیمکره چپ خود را سرکوب کرده‌اید. برای آنکه نیمکره چپتان را قوی کنید، باید به ریاضی و فلسفه برگردید، در طبیعت گردش کنید و از حس شنوایی‌تان برای بیشتر و بهتر لذت بردن کمک بگیرید. هر کار و مسئله‌ای را به بخش‌های کوچک‌تر برای حل مشکلات تقسیم کنید، چون توانایی شما در جزیی‌نگری بیشتر از کلی‌نگری است. جدول و پازل حل کنید و برای هر روزتان برنامه‌ای مدون بنویسید. برای حفظ کردن از فیش‌برداری استفاده کرده و فن بیان و سخنرانی را تمرین کنید

 

خصوصیات چپ‌مغز ها و راست مغزها :

تست نیمکره مغز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا